Dzisiaj jest: środa, 21 kwietnia 2021
Imieniny: Jarosława, Konrada, Selmy
Drukuj

a) Podstawowe zadania wydziału

Opublikowane przez: Krzysztof Kopaczek
Data publikacji: 27-05-2010
Data ostatniej modyfikacji: 04-01-2021 | 09:43

  1. Do podstawowych zadań Wydziału należy:
    1. opracowywanie projektu Statutu Powiatu i jego nowelizacji,
    2. opracowywanie projektów Regulaminu Organizacyjnego Starostwa i Regulaminu Pracy Starostwa, ich nowelizacja oraz kontrola realizacji,
    3. opracowywanie projektu Regulaminu wynagradzania pracowników Starostwa oraz jego nowelizacja,
    4. inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
    5. wdrażanie i nadzorowanie stosowania Instrukcji Kancelaryjnej i Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt,
    6. prowadzenie zbioru upoważnień Starosty do wydawania decyzji administracyjnych oraz do załatwiania w jego imieniu spraw,
    7. prowadzenie zbioru zarządzeń Starosty,
    8. prowadzenie spraw związanych z członkostwem Powiatu w związkach i stowarzyszeniach,
    9. sporządzanie projektów zarządzeń Starosty, uchwał Zarządu Powiatu oraz uchwał Rady Powiatu z zakresu działania Wydziału oraz ich uzgadnianie.
    10. sprawdzanie pod względem formalno - prawnym uchwał Rady Powiatu,
    11. informowanie Starosty, Wicestarosty, Sekretarza Powiatu, Skarbnika Powiatu, Naczelników Wydziałów i  Kierownika Zespołu o  zmianach przepisów prawnych dotyczących zadań realizowanych przez Powiat,
    12. prowadzenie spraw związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników Starostwa, kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu, kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży,
    13. prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem przez Starostę powierzenia stanowiska lub odwołania przez dyrektora szkoły ze stanowiska wicedyrektora lub osoby z innego stanowiska kierowniczego,
    14. prowadzenie spraw z zakresu organizacji staży, przygotowania zawodowego i praktyk zawodowych,
    15. prowadzenie obsługi kadrowej, polegającej na prowadzeniu akt i spraw osobowych pracowników, Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Lubaczowie, Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lubaczowie, Środowiskowego Domu Samopomocy w Lubaczowie oraz Powiatowego Centrum Kultury w Lubaczowie,
    16. prowadzenie naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Starostwie oraz na wolne stanowiska kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
    17. zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego pracowników,
    18. przyjmowanie, przechowywanie oraz przekazywanie do wskazanych w ustawie podmiotów oświadczeń majątkowych członków Zarządu Powiatu, kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu i osób wydających decyzje administracyjne w imieniu Starosty  oraz ich publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa,
    19. prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
    20.  prowadzenie obsługi kancelaryjnej, polegającej na odbieraniu i rejestrowaniu korespondencji wpływającej oraz wysyłaniu  i rejestrowaniu korespondencji wychodzącej, Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Lubaczowie oraz Gospodarstwa Lokalowego w Lubaczowie,
    21. udzielanie obywatelom zgłaszającym się do Starostwa informacji o toku załatwiania spraw , kierowanie do właściwego Wydziału,
    22. sporządzanie rocznego planu działalności,
    23. sporządzanie i aktualizowanie rocznego planu kontroli zewnętrznych oraz sporządzanie sprawozdania z realizacji planu, na podstawie informacji przekazywanych przez poszczególne komórki organizacyjne Starostwa,
    24. sporządzanie planu kontroli wewnętrznych,
    25. wykonywanie kontroli wewnętrznych i zewnętrznych w zakresie działania Wydziału,
    26. prowadzenie zbioru upoważnień do kontroli zewnętrznych prowadzonych przez Wydział lub wspólnie z innymi Wydziałami,
    27. organizowanie i koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników
    28. współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy,
    29. opracowanie Raportu o Stanie Powiatu na podstawie pisemnych informacji przygotowanych przez Naczelników Wydziałów Starostwa oraz Kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
    30. świadczenie pomocy dla kombatantów i osób represjonowanych w przygotowywaniu udokumentowanych wniosków o przyznanie w drodze wyjątku emerytury lub renty,
    31. współdziałanie z organizacjami społecznymi oraz stowarzyszeniami kombatantów i osób represjonowanych przy realizacji zadań na rzecz kombatantów i osób represjonowanych,
    32. obsługa informatyczna Starostwa,
    33.  prowadzenie obsługi informatycznej, polegającej na zapewnieniu prawidłowego funkcjonowania systemów teleinformatycznych w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Lubaczowie, Gospodarstwie Lokalowym w Lubaczowie oraz Powiatowym Centrum Kultury w Lubaczowie,
    34. prowadzenie spraw związanych z informatyzacją działalności Starostwa,
    35. sprawowanie nadzoru nad bezpieczeństwem systemów teleinformatycznych Starostwa Powiatowego w Lubaczowie,
    36. zarządzanie powiatową siecią teleinformatyczną,
    37. dostosowanie działalności Starostwa w zakresie świadczenia usług certyfikacyjnych oraz wykorzystania systemów teleinformatycznych związanych ze świadczeniem tych usług do wymogów ustawy o podpisie elektronicznym,
    38. umożliwianie odbiorcom usług certyfikacyjnych wnoszenia podań i wniosków oraz innych czynności w postaci elektronicznej w przypadkach gdy przepisy prawa wymagają składania ich w określonej formie lub według określonego wzoru,
    39. realizacja zadań związanych z ochroną danych osobowych, w tym w systemach informatycznych wykorzystywanych w Starostwie,
    40. prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej,
    41. załatwianie spraw związanych z uzgadnianiem i wyrabianiem pieczęci oraz tablic urzędowych,
    42. wdrażanie postępu technicznego w pracy Starostwa,
    43. prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem Starostwa w druki, formularze, wyposażenie, materiały biurowe i bhp,
    44. gospodarowanie samochodami służbowymi,
    45. prowadzenie ewidencji wyjazdów służbowych,
    46. prowadzenie postępowania w sprawach odbierania zawiadomień o znalezieniu rzeczy, przyjmowania i przechowywania rzeczy znalezionych oraz poszukiwania osób uprawnionych do ich odbioru,
    47. realizowanie zadania polegającego na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej, w tym:
  1. przygotowywanie porozumień z okręgową radą adwokacką i radą okręgowej izby radców prawnych w sprawie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej,
  2. przygotowywanie umów z adwokatami lub radcami prawnymi w sprawie nieodpłatnej pomocy prawnej,
  3. przygotowywanie i przeprowadzanie corocznie otwartego konkursu ofert na zlecenie zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej przez organizacje pozarządowe,
  4. przygotowywanie dla Ministra Sprawiedliwości i Wojewody zbiorczej informacji o wykonaniu zadania polegającego na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej na obszarze kraju,
    1. prowadzenie poradnictwa prawnego,

 

w zakresie promocji:

  1. obsługa prasowa Starosty i komórek organizacyjnych Starostwa,
  2. współdziałanie z przedstawicielami środków masowego przekazu oraz informowanie ich o polityce, działalności i zamierzeniach organów Powiatu,
  3. przygotowywanie listów gratulacyjnych, kartek świątecznych i podziękowań w imieniu Zarządu Powiatu, Starosty i Wicestarosty,
  4. inicjowanie i organizacja obchodów rocznic wydarzeń patriotycznych i świąt państwowych,
  5. ścisła współpraca z jednostkami organizacyjnymi Powiatu w zakresie promocji Powiatu,
  6. prowadzenie powiatowego kalendarza imprez kulturalnych, sportowych, turystycznych i innych, na stronie internetowej powiatu,
  7. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem „ patronatu honorowego” Starosty Lubaczowskiego,
  8. prowadzenie strony internetowej Powiatu w zakresie bieżącej aktualizacji pod kątem promocyjnym,
  9. pozyskiwanie pozabudżetowych środków finansowych  na realizację zadań z zakresu promocji.

 

Polecamy

Realizacja: ideo.
Powered by: Edito CMS
Copyright. Starostwo Powiatowe w Lubaczowie 2007.
Wszystkie prawa zastrzeżone.Wszystkie prawa zastrzeżone.
Polityka cookies
wstecz góra główna